Продавець DimGazdu розвиває свій бізнес на Prom.ua 3 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
817 відгуків
Потрібна консультація? Телефонуйте - 099 022 5385
dimgazdu
+380 (63) 802-80-31
+380 (99) 022-53-85
Додати відгук
Кошик

Все, що треба знати про заміну гальмівних колодок

Все, що треба знати про заміну гальмівних колодок

У кожному автомобілі гальмівна система має надважливе значення. Саме вона дозволяє водієві контролювати швидкість, а також зупиняти автівки у разі необхідності. Гальмівна система працює разом із системою керування, тож дозволяє запобігати аваріям, а також гарантувати безпеку для водія та пасажирів. Завдяки ній забезпечується контрольоване сповільнення та зупинка автомобіля в різних умовах. Важливо уважно стежити за працездатністю гальмівних колодок. Саме тому варто заздалегідь ознайомитись з ознаками їх зносу, а також способами заміни.

Гальмівні колодки та їх значення

Гальмівні колодки є складовою частиною гальмівної системи автомобіля, яка за рахунку натиску на гальмівну педаль перетворює кінетичну енергію руху автівки в теплову енергію. Загалом під таким поняттям розуміють змінні металеві пластини, які мають фрикційні накладки. За їх допомогою відбувається уповільнення, а також зупинка автомобіля. Серед основних функцій гальмівних колодок — забезпечення тертя, завдяки чому сповільнюється обертання колеса, а також контролюється швидкість автомобіля. Є гальмівні колодки двох типів:

● для гальм дискового типу. Такі гальма встановлюють у майже всіх сучасних транспортних засобах (частіше за все на передню вісь). Процес зниження швидкості або гальмування відбувається шляхом стискання парними колодками дисків з обох сторін;

● для гальм барабанного типу. Ними зазвичай комплектують недорогі моделі авто. Процес зниження швидкості або гальмування здійснюється шляхом контактування кожної колодки з конкретною ділянкою на внутрішній частині гальмівного барабана.

Для сучасних легкових автомобілів зазвичай використовують гальмівні колодки з фрикційними накладками різних типів:

● напівметалеві — вони складаються з дрібної сталевої стружки та скріплювальних матеріалів. Зазвичай такі деталі мають чудову зносостійкість та хороші фрикційні властивості. Втім серед недоліків варто відзначити швидке нагрівання, шумність, а також неекологічність;

● органічні — складаються з гуми, піску та скла. Вони мають меншу ефективність та термін служби, але при цьому можуть «похизуватись» низькою шумністю, а також плавністю гальмування;

● керамічні — накладки виготовлені зі спеченої суміші кераміки. Загалом вони мають високу зносостійкість та ідеально підходять для високопотужних моделей;

● металеві — найкраще пасують до перегонових автівок. Вони здатні витримувати великі навантаження, втім мають дуже високий рівень шуму.

Як часто треба проводити заміну гальмівних колодок?

Періодичність заміни колодок може залежати від ряду факторів. Наприклад, це питання тісно пов’язано безпосередньо з якістю деталей. Найкращими вважаються оригінальні колодки, які встановлюють на заводі під час збирання автівки. Трішки поступаються деталі із позначкою 90R, проте вони мають ідеальне співвідношення ціни та якості.

Велике значення має й вага автівки. Чим вона більша, тим більше зусиль необхідно докладати до гальмування, що зазвичай призводить до швидкого зношування колодок. Звичайно ж, варто враховувати й стиль водіння. Наприклад, агресивна їзда нерідко стає причиною передчасного зношування.

Згідно з регламентом технічного обслуговування легкових авто, заміна дискових гальмівних колодок здійснюється кожні 30-50 тисяч кілометрів пробігу. Якщо ж мова йде про задні барабанні гальма, то тут термін служби є більшим — зазвичай до 80 тисяч км.

Ознаки необхідності заміни гальмівних колодок та методика подальших ремонтних робіт

Про необхідність проведення ремонтних робіт із залученням набору для заміни гальмівних колодок MAR-POL 35ел M57693 можуть вказувати ряд найпоширеніших ознак:

● скрип або свист при гальмуванні — зазвичай вони виникають через те, що фрикційні матеріали максимально зносились;

● погіршення ефективності гальмування — особливо це може бути помітно при гальмуванні на великих швидкостях або в екстрених ситуаціях;

● вібрація керма при гальмуванні — часто внаслідок зносу виникає деформація дисків, що й призводить до такого прояву;

● наявність у чорному нальоті металевих частинок на колісному диску.

Щоб скласти повну картину стану гальмівних колодок, необхідно зняти колеса та провести огляд. Для відкручування варто скористатись спеціальними автоінструментами. Важливо відкрити гальмівний механізм, знявши захисний ковпачок або болти, які утримують гальмівні колодки. За допомогою спеціальних кліщів необхідно вилучити старі деталі, уникаючи пошкодження гальмівного диску. Після цього можна встановити нові колодки, які відповідають конструкції та розміру старих деталей. Останній етап процесу — збирання гальмівного механізму, а також колеса. По завершенню всіх ремонтних робіт проводиться тестова поїздка для того, щоб переконатись у справній роботі гальмівної системи.

Втім варто розуміти, що якщо ви не впевнені у своїх навичках та можливостях, не слід самостійно проводити ремонтні роботи. Краще в такому випадку звернутись до професіоналів на СТО.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner